Møder og nyheder - referat bfu stormøde 8.2 2017

Tirsdag d. 14. februar 2017

 

 

Referat BFU-stormøde 08-02-17

Velkomst ved Jacob samt morgensang.

 

Opfordring til at melde sig til koo-gruppen. Mikkel fra SFO kastanjen og Camilla fra Rosenly er nye i gruppen. Mette tidl. stensmosen og Luise fra SFO lysthuset er stoppet i gruppen.

 

De "små" SFO'er kan sætte sig sammen og spare sammen, men er stadig sig selv på pladsen.

 

Der ønskes et fælles tema for hele BFU.

Hver institution bidrager med det man har mulighed for.

 

Landsbymøde, hvor der skal snakkes tema og vælges landsbyansvarlig.

 

Ideer til temaer:

Gak og gøgl, markedsplads, cirkus, leg og bevægelse.

 

Fantasy/sci fi eventyr (Harry Potter, ringenes herre).

 

- Tegneserier

Vikinger

 

- Videnskab- naturvidenskab, løftestang (lille nørd/store nørd)

- Venskaber/fællesskaber

- Vilde vest

- Krop og bevægelse

- Skattejagt

- Vildt! Det skal være vildt! (Som overskrift.)

- Eventyr evt hver landsby vælger.

 

Der kan sendes en uddybning af temaerne til Marie hvis mailadresse står på BFU's hjemmeside.

 

Der stemmes på næste møde.

 

På årets BFU skal der affaldssorteres, storskrald skal tages med tilbage til institutionerne.

 

I landsbyerne skal vi bliver bedre til at synliggøre/ markerer hvad der er til egne børn og hvad der er til fællesskabet.

 

Markering af telte, instutitionsnavn, kontaktperson med skilte, så vagten eller andre kan komme i kontakt med os.

 

Det er valgår, derfor vil vi gerne have at det er forældrebestyrelsesmedlemmer eller kontaktpersoner fra klasserne der viser borgmester/ politikerne rundt. Det bliver sendt en indbydelse ud til forældrene.

 

Brian opfordrer til, at børn optræder for børn. Det er bare ikke det samme hvis det er proffer, der optræder. Børn elsker at se hinanden optræde.

 

Der bliver sæbekasse løb.

 

Aftægtstelt. Kender I nogen så er de velkomne. Dette er en mulighed for at der er nogen som har tid til aktiviter uden at skulle skifte bleer elller....

 

Gå på hjemmesiden og få tilmeldt nye landbyansvarlige m.m.